Kumppani: Vastaanotin verkkomaksuja, miten tämä toimii SmartumPay-sovelluksessa?

Smartumin käyttökohdehaun kautta osoitteessa oma.smartum.fi maksettavat verkkomaksut siirtyvät SmartumPay-sovellukseen 2.5.2019. Kun asiakas suorittaa maksun sovelluksen kautta, saat maksusta sähköpostitse kuitin tuttuun tapaan ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos haluat muuttaa sähköpostiosoitettasi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@smartum.fi tai puhelimitse 0600 149 88.

Kuitissa näkyy maksajan nimi, summa, toimipisteen tiedot sekä päivämäärä ja kellonaika, jolloin maksu on suoritettu. Maksamisen yhteydessä asiakas voi kirjoittaa myös viestin, joka näkyy kuitilla. Maksun voi suorittaa paikan päällä tai etukäteen, jolloin asiakas voi esittää kuitin tositteeksi maksusta vielä kassalla palvelua lunastettaessa. 

Vastaanotat maksut helposti jatkossakin näin:

1.      Kun asiakas on suorittanut maksun, hän näyttää maksusta luodun kuitin joko kassalla tai lähettää sen sovelluksen kautta sähköpostitse palveluntarjoajalle.

·        Tarkista kuitista, että maksettu summa sekä toimipisteen nimi ja osoite ovat oikein.

2.      Jos asiakas suorittaa maksun paikan päällä, kuitin voimassaolon voit tarkistaa monella tavalla:

·        Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 minuuttia maksun luomisen jälkeen. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen.

·        Kuitin yläkulmasta näet päivämäärän ja kellonajan, jolloin maksu on tehty.

·        Kuittia näpäyttämällä pääset tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että kuitilla lunastetaan palvelu vain kerran.

3.      Jos asiakas suorittaa maksun etukäteen ennen paikan päälle saapumista tai palvelun lunastamista, saat maksusta kuitin sähköpostitse sovelluksen kautta. Kuitissa näkyy päivämäärä sekä kellonaika, jolloin maksu on suoritettu. Asiakas voi esittää kuitin kännykkänsä näytöltä tositteeksi maksusta vielä kassalla palvelua lunastettaessa. Kuitin voi merkata tarkistusnäkymästä tarkistetuksi.

Smartum tilittää maksut tilillesi automaattisesti muutaman päivän sisällä.

Jos veloitus on virheellinen, voit mitätöidä sen saman päivän aikana kirjautumalla tunnuksillasi Smartumin verkkopalveluun osoitteessa smartum.fi.

Smartumin kumppaniportaalissa luodut käyttökohdehaun tuotteet eivät ole saatavilla uudessa sovelluksessa.


Kuinka onnistuimme