Edunsaaja: Miten teen verkkomaksun liikunta- tai kulttuuripaikalle?

Jos Smartum-tilillesi on ladattu Liikunta- tai Liikunta- ja kulttuurisaldoa, voit kuitata maksun näppärästi verkossa käyttöpaikasta riippuen.

Verkkomaksu on tilisiirto Smartum Saldo -tililtäsi kumppanimme tilille. Huomaathan, että Smartum-etu on henkilökohtainen ja sillä ei voi maksaa esimerkiksi perheenjäsenten harrastusmaksuja.

Näin teet verkkomaksun:
  1. Etsi haluamasi käyttöpaikka käyttökohdehaustamme, oma.smartum.fi.
  2. Jos käyttöpaikan tiedoissa näkyy verkkomaksukuvake, voit maksaa palvelun verkkomaksulla.
  3. Siirry kohtaan ”Verkkomaksu” ja seuraa ohjeita. Mikäli et ole varma maksettavasta summasta, ota yhteys palveluntarjoajaan ja varmista palvelun hinta.
  4. Voit halutessasi lisätä verkkomaksuun viestin tai viitenumeron, joka näkyy palveluntuottajalle maksun tiedoissa (maksun kuvaus tai esim. laskun viitenumero).
  5. Maksu vahvistetaan omilla Smartum-tunnuksilla. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoite ja itse asetettu salasana.
  6. Maksun suoritettuasi saat tositteen siitä sähköpostiisi.
  7. Esitä maksutosite käyttöpaikan kassalla joko kännykältäsi tai paperille tulostettuna. Varaudu todistamaan myös henkilöllisyytesi. Verkkomaksutosite on aina kertakäyttöinen, eikä siitä saa rahaa takaisin. Mahdollisesti jäljelle jäänyttä arvoa ei voi käyttää myöhemmin.

Maksaminen verkkokaupoissa:

Osa kumppaneistamme on lisännyt Smartumin maksutavaksi verkkokauppaansa, jolloin maksuvaiheessa valitaan Smartum muiden verkkopankki -ja maksukorttivaihtoehtojen joukosta.


Kuinka onnistuimme