Lounaskumppani: Miten käytän Smartum-verkkopalvelua ja vastaanotan QR-maksuja?

Smartumin verkkopalvelussa voit tarkastella ja hallinnoida maksuja sekä tietojasi. Verkkopalveluun kirjaudut Smartumin täältä. Jos olet unohtanut salasanasi, paina “Pyydä uutta salasanaa” -linkkiä ja seuraa ohjeita, niin saat uuden salasanan sähköpostiisi.

Voit kirjautua verkkopalveluun roolilla sopimuksesta vastaava tai toimipisteen pääkäyttäjä. Sopimuksesta vastaavana pääset muokkaamaan sopimuksen ja toimipisteiden tietoja sekä lisäämään käyttäjiä ja uusia toimipisteitä. Kirjautuessasi sisään sivu avautuu näkymään, jossa on listattuna yrityksen toimipisteet. Tietoja ja käyttäjiä pääset muokkaamaan toiminnoista ”Muokkaa” ja ”Käyttäjät”. Sivun alareunasta löytyy ”Lisää toimipiste”-painike, jonka kautta voit lisätä uusia toimipisteitä sopimukselle. Omia ja toimipisteen tietoja pääset muokkaamaan oikean yläkulman ”Käyttäjätili”-painikkeesta. Sopimusehdot ja ohjeet löytyvät kohdasta ”Hallinnointi”. Muutokset tilinumeroon tehdään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@smartum.fi.

 

Kirjautuessasi sisään toimipisteen pääkäyttäjänä voit vastaanottaa QR-maksuja, tarkastella veloitushistoriaa ja muokata sopimuksen tietoja ja käyttäjiä. Sivu avautuu suoraan näkymään, johon voit syöttää asiakkaan QR-koodin; tämä onnistuu myös kohdasta ”QR-maksu”. Verkkopalvelussa pääset tarkastelemaan myös koko veloitushistoriaa ja Smartumin korttimaksuja kohdista ”Veloitushistoria” ja ”Visa-maksut”. Omia ja toimipisteen tietoja pääset muokkaamaan oikean yläkulman ”Käyttäjätili”-painikkeesta. ”Hallinnointi”-sivulta löydät sopimusehdot ja ohjeet, muokkaat toimipisteen käyttäjiä ja pääset tarkastelemaan tilityshistoriaa.


Kuinka onnistuimme