Lounaskumppani: Maksujen vastaanottaminen

Smartum Lounasedulla ei voi maksaa hyödykkeitä, alkoholia, tupakkaa, elintarvikkeita, eineksiä tai valmiita teollisesti pakattuja ruokia. Smartum Lounasetu on asiakkaalle tarjottu henkilökohtainen etu, joten hän voi maksaa Smartumeilla vain oman ateriansa. Tarkistathan korttia tai seteleitä käyttävän asiakkaan henkilöllisyyden tarvittaessa.

Smartumin Lounasedulla suoritettuja maksuja ei voi vaihtaa rahaksi eikä maksuista voi antaa takaisin vaihtorahaa. Asiakkaalta ei myöskään saa periä lisämaksua Smartumilla maksettaessa. Asiakas voi maksaa Smartumin edulla Verohallinnon määrittämän summan. Mahdollisen ylimenevän summan asiakas voi kuitata käteisellä tai muulla maksutavalla.

SmartumPay-mobiilimaksujen vastaanottaminen

SmartumPay-mobiilisovelluksella asiakkaasi maksaa lounaan helposti ja turvallisesti. Sovelluksesta valitaan oikea toimipaikka, mihin halutaan maksaa. Asiakas syöttää palvelun/ostoksen summan ja vahvistaa maksun. Hän näyttää kuitin kännykkänsä ruudulta kassahenkilölle, joka tarkistaa maksun onnistumisen. Kuitista kannattaa tarkistaa summa, toimipisteen nimi sekä osoite. Kuitin yläkulmasta näkee, milloin maksu on suoritettu. Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 min. maksun luomisesta. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen.

Kuittia näpäyttämällä pääsee tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että palvelu lunastetaan kuitilla vain kerran. Maksu lyödään kassaan kuitissa näkyvällä summalla.

Jos sovelluksella tehty veloitus on virheellinen, se voidaan mitätöidä saman päivän aikana Smartumin verkkopalvelun kautta.

Smartum-korttimaksujen vastaanottaminen (päättyy 31.12.2020)

Smartum-kortti on sirullinen Visa-kortti. Kun kortti on luettu, maksupääte tulostaa allekirjoitettavan kuitin ja asiakas vahvistaa maksun allekirjoituksellaan. Veloituksen onnistuminen edellyttää, että Smartumilla on tiedossa maksupäätteenne tiedot. Jotta saamme tarvittavat maksupäätetiedot järjestelmäämme, tulee teidän tehdä testiveloitus Smartum-aktivointikortilla, jonka lähetämme postitse heti, kun yritys on rekisteröitynyt kumppaniksemme.

Smartum-kortilla suoritetut maksut varmennetaan aina. Mikäli maksupäätteen suorittamaan varmennuskyselyyn ei saada hyväksyvää vastausta, myyntiä ei voi tehdä. Mahdolliset veloitusten korjaukset tehdään maksupäätteellä laitetoimittajan ohjeiden mukaisesti.

Valitettavasti SumUp- ja iZettle-maksupäätteillä ei voi ottaa vastaan Smartumin korttimaksuja, sillä asiakkaan on kuitattava maksu allekirjoituksella.

Tällä hetkellä maksukortti ja SmartumPay-mobiilimaksu toimivat rinnakkain. Korttimaksujen vastaanottaminen päättyy vuoden 2020 lopussa ja maksaminen siirtyy SmartumPay-sovelluksella tehtäväksi.

Smartum Lounasseteleiden vastaanottaminen

Smartum Lounasseteleitä on liikkeellä erilaisilla euromäärillä. Arvo on merkitty seteliin. Vuosittain lisätään yksi uusi arvo Verohallinnon luontoisetupäätöksen muuttuessa. Verohallinnon ohjeistuksen mukaisesti asiakas ei voi käyttää useampia seteleitä kerralla.


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)