Liikunta- ja kulttuurikumppani: QR-maksun veloitus verkkopalvelun kautta

Asiakas kertoo maksavansa Smartum-kännykkämaksulla. Hän vilauttaa maksuun käytettävää QR-koodia joko kännykkänsä ruudulta tai tulosteelta.

1. Kirjaudu Smartumin verkkopalveluun.

• Kirjaudu sisään toimipisteen pääkäyttäjänä.

2. Tarkistathan, että asiakas maksaa käyttäen oikeaa etutyyppiä.

• Liikunta, Kulttuuri, Hieronta, Työmatka tai Lounas.

• Sovi asiakkaan kanssa veloitettavasta summasta.

3. Syötä asiakkaan QR-koodin numerosarja Smartum-verkkopalveluun.

• Ruudulle ilmestyy asiakkaan nimi ja jäljellä oleva saldo.

• Syötä sovittu summa ja halutessasi viesti, joka näkyy tilitapahtumien tiedoissa.

• Syötä numerosarja ”Mobiilimaksukoodi” -kohtaan.

4. Vahvista veloitus ”Vahvista osto” -napista. Näet onnistuneen veloituksen veloitushistoriasta. Jos huomaat tehneesi virheellisen veloituksen, voit mitätöidä sen saman vuorokauden aikana ”Hyvitys” -napin kautta.


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs