Liikunta- ja kulttuurikumppani: Miten toimin, jos asiakkaan Smartum-kortti ei toimi?

Veloituksen onnistuminen edellyttää, että Smartumilla on tiedossa maksupäätteen tiedot. Saamme maksupäätteen tiedot järjestelmäämme, kun olette tehneet testiveloituksen lähettämällämme testikortilla jokaisessa maksupäätteessänne. Smartum-kortilla suoritetut maksut varmennetaan aina. Mikäli maksupäätteen tekemään varmennuskyselyyn ei saada hyväksyvää vastausta, myyntiä ei saa tehdä. Kielteinen varmennusvastaus voi johtua esimerkiksi seuraavista syistä:

  • Kortilla ei ole riittävästi katetta ostoon. Kokeile tehdä veloitus pienemmällä summalla.
  • Tilille on ladattu liikuntaetua, joka ei käy kulttuuripaikassa. Veloitusta ei voi tehdä.
  • Smartumin järjestelmä ei tunnista maksupäätettä. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme arkisin klo 8.30 - 16 puhelimitse 0600 149 88 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@smartum.fi, jotta voimme lisätä maksupäätteen tietoihimme.

iZettle- ja SumUp-maksupäätteillä ei valitettavasti voi ottaa vastaan Smartumin korttimaksuja, sillä Smartum-maksukortilla tehdyt maksut on aina kuitattava allekirjoituksella. iZettle- ja SumUp-maksupäätteistä tämä kuittausominaisuus puuttuu. Lisäksi maksujen ja palvelupalkkioiden kohdentamisessa on ollut ongelmia kyseisillä maksupäätteillä vastaanotetuissa maksuissa.

Kaikilla Smartum-maksukorttia käyttävillä asiakkailla on mahdollisuus maksaa myös mobiilimaksuna SmartumPay-sovelluksella. Sovelluksessa tehdyt maksut otat helposti vastaan ilman ylimääräisiä laitteita – et siis tarvitse maksupäätettä SmartumPay-maksujen vastaanottoon.


Kuinka onnistuimme


Powered by HelpDocs