Työntekijä: Siirtyminen Visa-kortista SmartumPay-mobiilimaksamiseen

Mikä on SmartumPay-sovellus?

SmartumPay on maksuton mobiilimaksusovellus, jolla voit maksaa Smartum-saldoeduillasi ja tarkistaa saldosi helposti milloin tai missä vaan. Jos työnantajasi tarjoaa jo Smartumin sähköisiä hyvinvointietuja, voit ottaa SmartumPayn käyttöön, vaikka heti! Jokainen voi ladata sen maksutta App Storesta tai Google Play Storesta. 

Lisää tietoa SmartumPayn käyttöönottoon liittyen löydät täältä.

Miten kirjaudun SmartumPay-sovellukseen?

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Jos et muista salasanaasi, voit tilata uuden kirjautumissivulta. Saat sähköpostiisi linkin, josta pääset määrittelemään itsellesi salasanan. Jos tunnuksenasi toimiva sähköpostiosoite ei ole enää käytössäsi, palvelu ohjaa sinut vahvaan tunnistautumiseen, jolla voit muuttaa salasanasi. Jotta voit kirjautua SmartumPay-sovellukseen, tulee sinulla olla käytettävissäsi sähköisiä Smartum-etuja. Jos et näe etuja onnistuneen kirjautumisen jälkeen, syynä voi olla, että edut eivät ole vielä latautuneet tai edut ovat vanhentuneet.

Mitä teen, jos en omista älypuhelinta tai en halua ladata SmartumPay-sovellusta?

Työnantaja voi tilata työntekijöilleen Smartumin etuja myös perinteisessä setelimuodossa, jos älypuhelimen käyttö tai sovelluksen lataaminen eivät ole mahdollisia.

Minulla on Smartumin kortti. Mihin asti voin käyttää sitä?

Korttien käyttö loppuu Smartumin kumppaniverkoston toimipisteissä 31.12.2020. Kortissasi saattaa olla merkittynä voimassaoloaika, joka on tätä pidempi, mutta korttimaksujen vastaanottaminen päättyy silti vuoden 2020 lopussa. Käytännössä jotkut toimipisteet voivat luopua korttimaksujen vastaanottamisesta jo aiemmin oman valintansa mukaan.

Olen tähän asti käyttänyt korttia, mitä minun pitää tehdä, että saan käyttöön SmartumPayn?

Kortilla oleva saldo on aina käytettävissä myös SmartumPayn kautta. Sinun tarvitsee vain ladata ilmainen SmartumPay-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta ja kirjautua sisään samoilla tunnuksilla, joita käytät Smartum-etuun ilmoittautuessasi (sähköpostiosoite ja salasana).

Voinko käyttää edelleen korttia mobiilisovelluksen rinnalla?

Voit käyttää korttia ja SmartumPay-mobiilisovellusta rinnakkain 31.12.2020 asti.

Hävitin korttini, voiko työnantajani tilata minulle enää uutta korttia?

Korttien tilaaminen ei ole enää mahdollista 1.3.2020 jälkeen, vaan etujen käyttäminen tapahtuu SmartumPay-mobiilisovelluksella.

Mitä voin tehdä, jos suosikkipaikkani ei hyväksy SmartumPay-sovellusta maksutapana?

Lähes koko Smartumin kumppaniverkosto ottaa vastaan SmartumPayta, ja vuoden 2020 alussa odotamme sitä koko verkostoltamme. On vielä joitakin paikkoja, jotka ottavat vastaan korttia mutta eivät SmartumPayta. Ero tulee tasoittumaan kokonaan vuoden 2020 aikana. Jos jokin paikka, jossa käyt usein ei vielä ota vastaan SmartumPayta, voit vinkata heille sen olevan myös toimipisteelle edullisempi tapa ottaa maksuja vastaan.


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs