Työnantaja: Siirtyminen Visa-kortista SmartumPay-mobiilimaksamiseen

Mikä on SmartumPay-sovellus?

SmartumPay on maksuton mobiilimaksusovellus niille, joille tarjotaan sähköisiä Smartum Saldo -etuja. Jos tarjoat henkilöstöllesi jo Smartumin sähköisiä hyvinvointietuja, he voivat ottaa SmartumPayn käyttöön vaikka heti! Jokainen voi ladata sen maksutta App Storesta tai Google Play Storesta.

Lisää tietoa SmartumPayn käyttöönottoon liittyen löydät täältä.

Miksi henkilöstöni kannattaa siirtyä käyttämään SmartumPayta maksukortin sijaan?

Mobiilimaksaminen yleistyy jatkuvasti sen nopeuden ja helppouden vuoksi. SmartumPaylla maksaminen on mutkatonta ja henkilöstölle jää enemmän aikaa elämästä nautiskeluun, kun maksutapahtuma sujuu häslingittä.

Kännykkä kulkee miltei poikkeuksetta mukana, kun taas kortti saattavat unohtua matkasta. Smartum-edut ovat siis aina kätevästi saatavilla SmartumPayn kautta.

Kortin tilaaminen ja mahdolliset kortin katoamiset ovat myös aiheuttaneet työnantajalle vaivaa ja kustannuksia. Kannustamalla työntekijöitäsi SmartumPay -sovelluksen käyttöön vältyt käyttämästä työaikaasi korttien hallinnoimiseen, kuolettamiseen ja uusien korttien tilaamiseen katoamistapauksissa.

Vanhoilla työntekijöillämme on kortit. Voinko tilata uusille työntekijöille enää kortteja? Jos työntekijämme kortti katoaa vuoden 2020 aikana, tilaanko enää uutta korttia? 

Smartum-etujen käyttö siirtyy kokonaan SmartumPay-mobiilisovellukseen. Smartum-maksukortti käy maksuvälineenä 31.12.2020 asti, minkä jälkeen maksaminen onnistuu SmartumPay-mobiilisovelluksella ja käyttöpaikasta riippuen myös verkkomaksuna.

Lähetetäänkö uusia kortteja edelleen vanhentuvien korttien tilalle?  

Vanhentuvia kortteja ei enää uusita. Smartum-kortti käy maksuvälineenä 31.12.2020 asti, minkä jälkeen maksaminen onnistuu SmartumPay-mobiilisovelluksella ja käyttöpaikasta riippuen myös verkkomaksuna.

Minusta tuntuu, ettei SmartumPay käy yhtä monessa paikassa kuin kortti, onko se totta? 

Lähes koko Smartumin kumppaniverkosto ottaa vastaan SmartumPayta, ja vuoden 2020 alussa odotamme sitä koko verkostoltamme. On vielä joitakin paikkoja, jotka ottavat vastaan korttia mutta eivät SmartumPayta, mutta ero tulee tasoittumaan kokonaan vuoden 2020 aikana. 

Mitä teen, jos työntekijämme eivät omista älypuhelinta tai halua ladata SmartumPay-sovellusta? 

Yhä useammat yhteiskunnan ja työnantajan tarjoamat palvelut ovat siirtymässä älypuhelimella käytettäviksi, joten nykyaikainen työnantaja voi jo odottaa työntekijöiltään positiivista suhtautumista digitaalisiin palveluihin. Työnantaja voi kuitenkin tilata työntekijöilleen Smartumin etuja myös perinteisessä setelimuodossa, jos älypuhelimen käyttö tai sovelluksen lataaminen eivät ole mahdollisia. 


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs