Työntekijä: Miten koronavirus vaikuttaa Smartumin palveluiden käyttöön?

Saldoni vanhenee pian, saanko siihen jatkoaikaa? 

Tukeaksemme asiakkaidemme hyvinvointia, olemme päättäneet, että kaikkien aikavälillä 17.3.-30.9.2020 vanhenevien sähköisten saldo-etujen voimassaoloaikaa jatketaan vähintään kolmella kuukaudella. Tällöin esimerkiksi 30.9. vanhenevat edut ovat päätöksen myötä voimassa 30.12. saakka. Lue koko tiedote täältä. 

Missä voin käyttää Smartum-etujani, kun koronarajoituksia aletaan 1.6. alkaen purkamaan?

Valtion ja kuntien museot, teatterit, oopperat, kulttuuritalot, harrastustilat ja -paikat, uimahallit ja muut urheilutilat sekä ravintolat saavat avata ovensa asteittain 1.6.2020 alkaen. Lisäksi urheilukilpailut ja -sarjat aloitetaan erityisjärjestelyin. Löydät tarkemmat tiedot koronavirusrajoitusten purun vaikutuksista Smartum-verkostoon kuuluvien palveluntarjoajien toimintaan hakemalla haluamaasi toimipaikkaa käyttökohdehaussamme ja tarkistamalla toimipaikkakohtaiset tiedot palveluntarjoajan omilta verkkosivuilta.

Smartumin sähköisillä eduilla maksaminen sujuu jatkossakin täysin kontaktivapaasti. SmartumPay-mobiilisovelluksella voit maksaa palvelusi turvallisesti etänä paikan päällä turvavälin päästä näyttämällä ostoksesi kuitin puhelimesi ruudulta. Palveluntarjoajan hyväksyessä Smartum-verkkomaksuja voit tehdä myös Smartum-etämaksuja turvallisesti palveluntarjoajan omilla verkkosivuilla tai verkkokaupassa.

Haluan vältellä kaikkia ylimääräisiä ihmiskontakteja. Voinko silti käyttää etujani? 

Toki! Verkostossamme on valtava määrä lounas-, liikunta- ja kulttuuripaikkoja, jotka tarjoavat turvallisen tavan käyttää Smartumin etuja myös niille, jotka haluavat vältellä ylimääräisiä ihmiskontakteja. Lue listaus tällaisista käyttökohteista täältä. Käyttömahdollisuudet lisääntyvät päivä päivältä ja päivitämme listaa jatkuvasti. Samalla kun hankit itsellesi hyvinvointia, autat sinulle tärkeitä palveluntarjoajia selviämään taloudellisesti vaikeista ajoista. 

Monet palvelut ovat ostettavissa näppärästi palveluntarjoajan omasta verkkokaupasta ja maksaminen sujuu kätevästi Smartum-tunnuksilla. Smartum-maksukortin käyttäjille tämä on hyvä hetki kokeilla verkkomaksamista! Monet palveluntarjoajat hyväksyvät myös etänä tehdyt SmartumPay-mobiilimaksut. Mahdollisuus etämaksamiseen tulee kuitenkin aina varmistaa etukäteen palveluntarjoajalta.

Tapahtuma peruttiin, voiko Smartum maksaa minulle takaisin siihen käyttämäni SmartumPay/setelit/korttimaksun? 

Ole yhteydessä suoraan tapahtumajärjestäjään, jolle teit maksun. Palautuksia voidaan käsitellä vain yhteistyössä palveluntarjoajien kanssa: Smartum ei voi siis suoraan tehdä palautusta sinulle, vaan asia menee palveluntarjoajan kautta. 

Voinko käyttää lounassaldoa, kun tilaan ruokaa kotiin? Miten? 

Iso osa lounasravintoloista tarjoaa tällä hetkellä take away-mahdollisuuden. Olemme koonneet korona-ajan turvallisia käyttöpaikkoja tämän linkin taakse. Voit tarkistaa kaikki verkostoon kuuluvat lounasravintolat paikkakunnallasi osoitteesta https://oma.smartum.fi tai SmartumPay-mobiilisovelluksella lähimmät paikat -ominaisuutta hyödyntäen. Maksun kuittaat näppärästi lounasedullasi SmartumPay-sovelluksen avulla. Jos lounaan ja kotiinkuljetuksen hinta ylittää kokonaissumman 10,70€, tulee loput ostoksesta maksaa jollakin toisella maksuvälineellä. Varmistathan take away-mahdollisuuden aina ravintolasta. Wolt, Foodora ja muut vastaavat kotiinkuljetuspalvelut eivät valitettavasti vielä toistaiseksi ota vastaan lounasetua, eikä lounasetu käy myöskään verkkoruokakaupoissa. Toivottavasti saamme tähän muutokseen mahdollisimman nopeasti! 

Jos haluan laittaa toistuvan lounastilaukseni tauolle tai muokata summaa, miten voin tehdä sen?

Löydät ohjeen toistuvan edun muokkaamiseen täältä.


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs