Työnantaja: Miten koronavirus vaikuttaa Smartumin palveluiden käyttöön?

Kannattaako meidän tilata tässä tilanteessa lisää saldoa, kauanko se on voimassa?

Smartumilta tilattavat saldot nyt voimassa 18 kuukautta! Koska me Smartumilla haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla myös poikkeusoloissa, olemme päättäneet pidentää kaikkien 3.4.2020 jälkeen tilattavien saldoetujen voimassaoloajan normaalista 15 kuukaudesta 18 kuukauteen. Esimerkiksi nyt tilatut hyvinvointiedut ovat voimassa lokakuuhun 2021 asti. Päätös koskee sähköisiä liikunta-, liikunta- ja kulttuuri-, lounas-, hieronta- ja työmatkaetuja jaon voimassa toistaiseksi. Myös kaikkien aikavälillä 17.3. – 2.4.2020 tilattujensaldoetujen voimassaoloaikaa pidennetään automaattisesti 18 kuukauteen.Tilattavien etujen voimassaoloa pidentämällä varmistamme, että työntekijät pääsevät käyttämään etujaan monipuolisesti ja yksilöllisesti, oman hyvinvointinsa tueksi, myös jatkossa.

Rajoitusten purkamisen myötä Smartum-etuja voi tällä hetkellä käyttää normaalisti. Smartum-etujen käyttöön on kuitenkin myös monta täysin kontaktivapaata tapaa niille edun käyttäjille, jotka haluavat vältellä kaikkia ylimääräisiä ihmiskontakteja. Löydät päivittyvän listauksen täysin kontaktivapaista käyttökohteista täältä. Smartumin sähköisillä maksutavoilla maksaminen onnistuu niin ikään turvallisesti joko etänä tai turvavälin päästä palveluntarjoajan kassalla.

Työntekijöillämme on pian vanhenevaa saldoa, jatketaanko sen käyttöaikaa? 

Tukeaksemme asiakkaidemme hyvinvointia, olemme päättäneet, että kaikkien aikavälillä 17.3.-30.9.2020 vanhenevien sähköisten saldo-etujen voimassaoloaikaa jatketaan vähintään kolmella kuukaudella. Tällöin esimerkiksi 30.9. vanhenevat edut ovat päätöksen myötä voimassa 30.12. saakka. Lue koko tiedote täältä. 

Meillä on jo lopettanut työntekijä, ja nyt hänenkin saldonsa käyttöaikaa jatkettiin, kun Smartum jatkoi saldojen voimassaoloja. Miten poistan saldon tältä työntekijältä, joka ei ole enää työskennellyt meillä pitkään aikaan? 

Voit poistaa saldon helposti käytöstä yksittäiseltä työntekijältä tarpeen mukaan kirjautumalla Smartumin verkkopalveluun. Varmista että sinulla on valittuna tilaajan rooli, ja valitse vasemmalta kohta ”Työntekijät”. Etsi oikea työntekijä, selaa alaispäin kohtaan ”Tilin tiedot”, ja valitse tili, jolta haluat palauttaa saldoa. Klikkaa tilin nimeä (esimerkiksi ”Liikunta ja kulttuuri”), ja paina ”Palauta”. Valitsemasi saldosumma palautuu yrityksenne tilille. 


Löysitkö etsimäsi vastauksen?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)