Hierontakumppani: Maksujen vastaanottaminen

Smartum-mobiilimaksujen vastaanottaminen

SmartumPay on uusi mobiilisovellus, jolla asiakas voi kuitata hieronnan mutkattomasti. Hän voi käyttää ”Pikamaksua”, jolloin sovelluksesta valitaan oikea toimipaikka, mihin halutaan maksaa. Asiakas syöttää hieronnan hinnan ja vahvistaa maksun. Hän näyttää kuitin kännykkänsä ruudulta kassahenkilölle, joka tarkistaa maksun onnistumisen. Kuitista kannattaa tarkistaa summa, toimipisteen nimi sekä osoite. Kuitin yläkulmasta näkee, milloin maksu on suoritettu. Kuitissa näkyvä animaatio liikkuu 30 min. maksun luomisesta. Kuitti on voimassa kuitenkin myös tämän jälkeen.

Kuittia näpäyttämällä pääsee tarkistusnäkymään, jossa maksun voi merkata tarkistetuksi. Kuitin ja tarkistusnäkymän tilaksi muuttuu ”tarkistettu”. Näin varmistetaan, että hieronta lunastetaan kuitilla vain kerran. Maksu lyödään kassaan kuitissa näkyvällä summalla.

SmartumPay-sovelluksella on mahdollista maksaa myös QR-koodilla. Tällöin tarvitset QR-koodilukijan, SmartumPartner-sovelluksen tai voit syöttää koodin manuaalisesti Smartum-verkkopalveluun ja tehdä veloituksen sitä kautta.

Jos sovelluksella tehty veloitus on virheellinen, se voidaan mitätöidä Smartumin verkkopalvelun kautta.

Smartum Partner -sovellus

Smartum Partner on kännykkäsovellus, jolla hieroja voi vastaanottaa asiakkaan maksun hieronnasta nopeasti ja näppärästi!

Sovellus toimii näin:

1. Kirjaudu sisään Smartum Partner -sovellukseen (löydät sen Google Play Storesta sekä App Storesta) syöttämällä toimipisteen pääkäyttäjän tai kassahenkilön Smartum-käyttäjätunnus ja salasana.

• Jos sinulla on useampi toimipiste, valitse niistä se, mille haluat maksun kirjautuvan.2. Haluatko veloittaa asiakkaan ostoksen?

• Valitse näytön yläreunasta ”Veloita”.

• Syötä veloitettava summa. Voit helposti muokata summaa, jos näppäilet sen väärin.

3. Sitten eteenpäin! Paina ”Seuraava”-painiketta.

• Kännykkäsi avaa kameran, joka lukee asiakkaan luoman QR-koodin automaattisesti.

• Asiakas vilauttaa Smartum-verkkopalvelussa luomaansa QR-koodia kännykkänsä näytöltä.

4. Kuittaa maksu hyväksytyksi.

• Saat vahvistuksen, kun maksu on hyväksytty.

5. Valmista! Sitten voitkin sulkea näkymän.

6. Haluatko tarkkailla tilitapahtumiasi tai palauttaa maksun?

• Valitse näytön yläreunasta ”Tapahtumat”.

• Tapahtumat-sivulta näet kaikki Smartum-veloitukset sekä mahdolliset palautukset.

7. Jos haluat palauttaa maksun asiakkaallesi, se hoituu vaivatta!

• Valitse maksutapahtuma, jonka haluat palauttaa ja paina ”Palauta”-painiketta.

• Huom! Palautus tulee tehdä saman päivän aikana, milloin ostos on suoritettu.

• Kuittaa palautus hyväksytyksi ja sulje näkymä.

8. Valitse näytön yläreunasta ”Asetukset”. Täältä voit kirjautua ulos.

Katso myös video!


Kuinka onnistuimme