Edunsaaja: Vaihdoin juuri työpaikkaa, mutta minulla on jäljellä edelliseltä työnantajalta saatuja Smartum-seteleitä tai sähköisiä Smartum-etuja. Voinko käyttää näitä edelleen?

Mikäli setelit ovat edelleen voimassa, voit huoletta käyttää niitä. Samoin, jos uusi työnantajasi tarjoaa Smartum-maksuvälineitä, on sinulla oikeus etuun riippumatta edellisen työnantajasi tarjoamasta edun määrästä.

Jos työntekijän työsuhde päättyy, jokainen työnantaja määrittelee erikseen, mikä on yrityksen käytäntö Smartum Saldolle ladatun saldon suhteen: saako työntekijä käyttää saldon loppuun, vaikka työsuhde on päättynyt, vai suljetaanko Smartum-tili, jolloin saldo palautuu takaisin työnantajan tilille.

Mikäli työnantaja niin on määritellyt, sähköiselle Smartum Saldo -tilille ladattu etu pysyy edelleen tililläsi ja on käytettävänäsi omalla tililläsi, vaikka vaihdat työnantajaa. Mikäli uusi työnantajasi tarjoaa sinulle sähköisiä Smartum-etuja, saat uuden kortin, jolloin voit tuhota vanhan korttisi, jos siinä ei ole enää saldoa jäljellä. Jokaisen työnantajan etu on käytettävissä omalla kortillaan, joten jos vanhalla kortillasi on vielä saldoa, voit huoletta käyttää korttia. Kortti on työnantajakohtainen mutta tili on henkilökohtainen. Uusi etu siirtyy omalle henkilökohtaiselle Smartum-tilillesi, jossa tämän jälkeen on siis uusi etu sekä vanha etu.

Sähköisillä Smartum-eduilla on rajoitettu voimassaoloaika tilillepanosta. Työnantaja voi muuttaa voimassaoloaikaa edun voimassaoloaikana ja halutessaan sulkea tilin. Edun tarjoamisen yhteydessä peritty mahdollinen omavastuu ei palaudu työntekijälle, ja työntekijä hyväksyy, ettei työnantajalla ole velvollisuutta hyvittää sitä.


Kuinka onnistuimme